Kokie vitaminai reikalingi veido odai?

Kokie vitaminai reikalingi odai?

Sveikos ir gražios odos priežiūra prasideda nuo tinkamos mitybos. Tiesa, kad apsauga nuo saulės yra svarbiausia kovos su senėjimu strategija, tačiau jūsų odai taip pat reikia maistinių medžiagų, kad ji išliktų sveika ir jaunatviška. Geriausi daugelio odai naudingų medžiagų šaltiniai yra vaisiai ir daržovės. Jei valgote daug augalinės kilmės produktų, tikėtina, kad jūsų oda jau gauna reikiamų medžiagų. Bet žinojimas, koks vitaminas teikia naudą, padės suprasti, į ką turėtumėte atkreipti daugiau dėmesio ir kokiuose produktuose tų vitaminų ieškoti. Norėdami pradėti savo kelią į sveikesnę odą, šiame straipsnyje rasite 9 vitaminus, kurie yra labai svarbūs odai.

 

1. Vitaminas A

Šis vitaminas, kuris veikia ir kaip antioksidantas, randamas tokiuose maisto produktuose kaip: saldžios bulvės, morkos, špinatai ir mangai. Kitas vitamino A struktūros medžiaga, vadinama retinoliu, randamas tokiuose produktuose kaip žuvų taukai, sviestas, kiaušinio trynys, menkės kepenėlės, jautienos kepenys, pienas, grietinė, grietinėle ar fermentinis sūris. Šis vitaminas yra būtinas gerai odos būklei palaikyti, o kremai ir serumai turintys vitamino A, efektyviai mažina raukšles. Be to, valgydami produktus, kuriuose gausu vitamino A apsaugosite savo regėjimą.

 

2. Vitaminas C

Vitaminas C yra gyvybiškai svarbus ne tik jūsų, bet ir jūsų odos sveikatai. Jūs gausite daug vitamino C, jei valgysite citrusinius vaisius, paprikas, brokolius, braškes, pomidorus, briuselio kopūstus ir daugelį kitų žalumynų. Vitaminas C yra svarbus odai dėl to, kad jis padeda sukurti kolageną – jungiamąjį audinio tipą, kuris palaiko odą elastingą. Vitaminas C taip pat yra gerai žinomas antioksidantas, saugantis odą nuo laisvųjų radikalų pažeidimo.

 

3. Vitaminas E

Kitas antioksidantas tarp vitaminų yra vitaminas E, kuris gali pagerinti jūsų odos būklę ir suteikti jai grožio, kaip niekas kitas. Pasak Harvardo sveikatos leidinio, vartojant vitaminą E, vitamino A atsargos taip pat padidėja. Be to, šis riebaluose tirpus vitaminas apsaugo odą nuo laisvųjų radikalų daromos žalos, o tyrimai netgi rodo, kad jis gali būti puikus sprendimas tiems, kurie nori atsikratyti spuogų. Šį vitaminą rasite daugelyje maisto produktų, kuriuose gausu gerųjų riebalų, pavyzdžiui, riešutuose, sėklose, augaliniuose aliejuose bei kai kuriuose vaisiuose ir daržovėse.

 

4. Vitaminas D

Dauguma žmonių, kurie gyvena šiauriniame klimate, ir nepraleidžia daug laiko saulėje negauna pakankamai vitamino D, kuris dar vadinamas „saulės vitaminu“. Taip yra todėl, kad mūsų oda gali sintetinti vitaminą D iš saulės spindulių. Jei norite įsitikinti, kad gaunate pakankamai vitamino D, galite vartoti vitamino D papildus ar ieškoti jo turinčių produktų. Didžioji dalis pieno yra praturtinta vitaminu D. Natūralūs vitamino D šaltiniai yra grybai, žuvis ir kiaušiniai. Tyrimai rodo, kad vitamino D trūkumas yra stipriai susijęs su spuogais greičiausiai todėl, kad šis vitaminas vaidina svarbų vaidmenį kovojant su infekcijomis.

 

5. Vitaminas K

Vitaminas K labai svarbus norint gydyti randus ir mėlynes. Taip yra todėl, kad be vitamino K, jūsų kraujas nepajėgs krešėti. Kalbant apie vitamino K naudą odai, jis gali išspręsti bet kokią problemą, dėl kurios jūsų oda gali atrodyti patamsėjusi dėl kraujotakos problemų, tokių kaip tamsūs paakiai ar voratinklinės venos, taip pat strijos ir randai. Norėdami sumažinti šių trūkumų atsiradimą, valgykite daug gūžinių kopūstų, kepenėlių, lapinių kale kopūstų ir pieno produktų.

 

6. Vitaminas B3

Vitaminas B3 taip pat žinomas kaip niacinas, randamas daugelyje maisto produktų – tiek gyvulinės, tiek augalinės kilmės. Šis vitaminas yra būtinas ne tik sveikai odai, bet ir jūsų smegenims, nervų sistemai ir kraujo ląstelėms. Daugelyje grožio produktų dažnai rasite šio vitamino, vadinamo niacinamidu. Taip yra todėl, kad tyrimai rodo, jog šis vitaminas gali sumažinti odos senėjimą ir yra dažnai įtraukiamas į makiažo pagrindus. Vartodami šio vitamino turinčius produktus galite sumažinti paraudimus.

 

7. Vitaminas B5

Kitas B grupės vitaminas, vitaminas B5, taip pat žinomas kaip pantoteno rūgštis ir pantenolis. Odos priežiūros preparatai, kurių sudėtyje yra šio vitamino, suteikia geriausią odos drėkinimą. Šio vitamino tyrimai rodo, kad jis apsaugo nuo vandens praradimo odoje ir pagerina odos būklę. Taigi, jei ingredientų viršuje rasite vitaminą B5, žinokite, kad jis itin geras jūsų odai. Taip pat galite gauti šio vitamino iš pilno grūdo produktų, avokado ir vištienos.

 

8. Cholinas

Cholinas yra vitaminas, randamas tokiuose maisto produktuose kaip kiaušiniai, žemės riešutai ir pienas, tačiau organizmas šį vitaminą gali pasigaminti ir pats. Jis svarbiausias neuromediatorių sintezei ir normaliam smegenų funkcionavimui. Tačiau FASEB žurnale paskelbtame tyrime taip pat nustatyta, kad šis vitaminas vaidina lemiamą vaidmenį odos ląstelių membranose. Nors jūsų kūnas pagamins didžiąją dalį cholino, gauti jį iš kitų maisto šaltinių taip pat pravartu.

 

9. Folio rūgštis

Folio rūgštis yra gyvybiškai svarbi kuriant naujas ląsteles. Tačiau folio rūgštis taip pat vaidina svarbų vaidmenį odos būklėje ir išvaizdoje. Žurnale „Cosmetic Dermatology“ paskelbtame tyrime nustatyta, kad folio rūgšties ir amino rūgšties tipo, vadinamo kreatinu, mišinys pagerina odos stangrumą ir padidina kolageno būklę.

 

Sveika ir graži oda pasiekiama, kai skiriate tiek daug dėmesio savo maistinių medžiagų suvartojimui, kiek ir odos priežiūrai. Vitaminų trūkumas dažnai pasireiškia odoje, todėl reikia parodyti, kad vitaminai vaidina gyvybiškai svarbų vaidmenį odos būklei. Jei valgysite daug vaisių ir daržovių, vitaminų kiekis bus optimalus, o oda gražesnė ir sveikesnė.