Saulė ir oda: kokį poveikį UV spinduliai daro odai

Saulė ir oda kokį poveikį UV spinduliai daro odai-min

Tikriausiai ne kartą iš kosmetologių ar gydytojų esate girdėjusios, o gal skaičiusios kokiame nors žurnale, kad vasaros metu būtina papildomai rūpintis savo oda. Todėl šiame straipsnyje sužinosite dėl kokios priežasties tai rekomenduojama, kokį poveikį jūsų odai turi saulės spinduliai ir kaip tinkamai ja pasirūpinti.

Per didelis UVB saulės spindulių kiekis gali nudeginti mūsų odą. Tačiau, UVA patenka giliau į odą. Kai UV spinduliai patenka į odos ląsteles, jie sutrikdo stabilius procesus, turinčius įtakos odos augimui ir išvaizdai. Bėgant laikui dėl UV poveikio, oda praranda elastingumą, todėl pradeda raukšlėtis ir sausėti. Tyrimai rodo, jog kuo daugiau saulės spindulių pasiekia mūsų odą, tuo anksčiau oda pradeda senti. Tačiau oda stengiasi užkirsti kelią senėjimui ir, tikriausiai dažnas per daug nusvilęs pastebėjo, jog oda pradeda luptis. Būtent šiuo metu pašalinama sena oda, kuri dėl saulės poveikio prarado gerąsias savybes. Deja, senstant odai atsinaujinti darosi sunkiau. Laikui bėgant UV žala gali stipriai pakenkti jūsų odai ir apatiniam jungiamajam audiniui. Dėl to atsiranda dar dagiau raukšlių.

Geriausias būdas apsaugoti odą ir užkirsti kelia odos ligoms, kurias sukelia saulės spinduliai yra – vengti ilgo buvimo saulėje ir tenkintis netiesioginiais saulės spinduliais. Dėvėkite apsauginius drabužius ir akinius nuo saulės. O nuo 10 ryto iki 15 valandos popiet naudokite stiprius apsauginius kremus, o  dar geriau visai nebūkite ant saulės.

SPF raidės ant kremų žymį apsaugos nuo saulės lygį, jis būna 15, 30 ir 50. Apsaugos priemonės nuo saulės, pažymėtos SPF 15, reiškia, kad saulėje įdegsite 15 kartų lėčiau nei nepasitepus kremo. SPF 30 reiškia, kad perdegti reikės praleisti 30 kartų daugiau laiko saulėje. Apsaugos nuo saulės efektingumą įtakoja keli veiksniai. Saulės kremo veikliosios medžiagos bėgant laikui gali suirti, todėl būtinai patikrinkite pakuotės galiojimo laiką. Tai kaip dažnai ir kokį kiekį tepatės įtakoja apsaugą nuo saulės spindulių. Laikas praleistas vandenyje ir prakaitavimas gali sumažinti kremų nuo saulės veiksmingumą.

Tam, kad įsisavintumėte vitaminą D užtenka vos 10 – 15 minučių saulėje per dieną. Debesuota diena ar tamsesnė odos spalva gali sumažinti vitamino D gamybą, todėl jums saulėje gauti vitaminui D reikia daugiau laiko. Tačiau vitamino D galite gauti ir iš maisto produktų ar papildų. Geriausia būtų jei pasikonsultuotumėte savo šeimos gydytojo ar jums netrūksta šio vitamino.

Rūpinkitės savimi ir vykdamos prie jūros pasiimkite apsauginį kremą nuo saulės. Juk nesinori pirmą dieną perdegus visas likusias atostogas daugiau niekur neišeiti.