sveikatai ir grožiui

Sveikatai ir grožiui naudingi užkandžiai

Dienos eigoje tenka užkandžiauti ne vieną kartą. Deja, bet būtent užkandžiai įprastai būna pats nesveikiausias dienos maistas. Daugelis skubėdami renkasi greitą maistą, todėl dažniausiai valgomi karšti sumuštiniai, bulvių traškučiai, šokoladiniai batonėliai ar kokie nors pusfabrikačiai, kuriuos galima greitai paruošti valgymui. Toks maistas neturi daug naudos sveikatai ar grožiui. 

Norint tinkamai savimi pasirūpinti, džiaugtis gera savijauta ir gražia oda, plaukais, reikia atkreipti dėmesį į savo mitybą. Straipsnyje rasite puikių užkandžių pavyzdžių, kurie padės nuraminti alkį tarp įprastų dienos valgymų ir bus naudingi grožiui bei sveikatai. 

sveikatai ir grožiui

Vaisiai

Daugelį vaisių parduotuvėse galima rasti visus metus, todėl kiekvienas turi galimybę užkandžiams pasirinkti naudingą variantą. Tam puikiai tiks obuoliai, kriaušės, slyvos ir net džiovinti vaisiai, kurių pakelį visuomet patogiai galima nešiotis rankinėje. Obuoliuose gausu tokių vitaminų kaip A, C, B, P, taip pat randama geležies, kalcio, natrio. Kriaušės praturtintos cinku, variu, geležimi, magniu. Jos turi labai daug įvairiausių mikroelementų, todėl yra labai naudingos smegenų veiklai, virškinimo sistemai, imunitetui. Slyvos yra puikus B ir C vitaminų šaltinis, jose galima rasti ir kalcio, fosforo, cinko bei kitų elementų. Jos suteikia energijos ir pagerina produktyvumą, susikoncentravimą. Džiovinti vaisiai irgi džiugina vitaminais, skaidulomis ir ląsteliena, todėl tai puikus pasirinkimas užkandžiui. 

sveikatai ir grožiui

Pieno produktai

Riebūs pieno produktai gal ir nėra itin geras pasirinkimas lengvam užkandžiui, tačiau liesesni variantai – nekaloringas ir skanus sprendimas. Pieno produktai yra puikus fosforo, kalcio, vitamino D ir fosforo šaltinis. Užkandžiui tvirtai rinkitės jogurtus, varškę ar net sūrio lazdeles!

sveikatai ir grožiui

Riešutai ir sėklos

Riešutai ir sėklos gali nesunkiai numalšinti alkį ir yra nepaprastai naudingi grožiui. Riešutuose atrandami antioksidantai stabdo senėjimą, o vitaminas E, kalis, jodas, selenas, cinkas, magnis, folio rūgštis ir baltymai padeda džiaugtis turtinga mityba. Visuomet užkandžiui galite rinktis anakardžius, migdolus, žemės, graikinius ar kitokius riešutus. Visi jie – labai naudingi. Sėklas rinktis rekomenduojama todėl, kad jose labai daug mineralinių medžiagų, vitaminų, riebalų rūgščių! Verta rinktis linų, sezamų, moliūgų, saulėgrąžų ar kitas mėgstamas sėklas. Jos puikiai atlieka ir organizmo valymo funkciją. 

sveikatai ir grožiui

Juodasis šokoladas

Nors piktnaudžiauti juoduoju šokoladu nerekomenduojama, pora jo gabalėlių tikrai gali būti labai naudingi. Šis šokoladas gali pagerinti smegenų veiklą, o jo sudėtyje yra gausu augalinių baltymų, fosfato, geležies, magnio, kalcio, kalio, B vitamino. Negana to, jis turi nuotaiką pakeliančių savybių!

sveikatai ir grožiui

Kokius naudingus užkandžius galima greitai pasidaryti patiems?

  • Avižiniai dribsniai su uogomis;
  • Bananų traškučiai (juos galima pirkti);
  • Spraginti kukurūzai;
  • Jogurtas su vaisiais;
  • Obuolių gabalėliai su žemės riešutų sviestu;
  • Omletas su špinatais;
  • Avokado užtepėlė su juoda duona;
  • Orkaitėje kepti batatai;
  • Vaisių ir uogų glotnutis
  • Orkaitėje keptos cukinijos ar baklažanai;
  • Naminė riešutų granola.

sveikatai ir grožiui