Vitaminas D

Vitamino D svarba odai

Vitaminas D gaminasi odoje, kai organizmas reaguoja į saulės spindulius. Žinoma, šiais laikais aprūpinti savo organizmą vitaminu D puikiai pavyksta ir kitais būdais, todėl galima apsieiti. Vitamino D galima gauti ir geriant vitamino D papildus, valgant daug šio vitamino turinčio maisto, o odą aprūpinti šiuo vitaminu galima naudojant jo turinčias odos priežiūros priemones. Daugelis yra girdėję, jog vitamino D trūkumas gali paveikti imunitetą, dėl trūkumo gali kankinti nuolatinis nuovargis, kaulų skausmas, prislėgta nuotaika, plaukų slinkimas ir net prastas žaizdų gijimas, tačiau retai užsimenama apie jo svarbą odai. Straipsnyje pateiksime daugiau informacijos apie tai kokią įtaką vitaminas D daro odai.

 

Vitamino D nauda odai:

Pagrindinė vitamino D funkcija yra palaikyti kalcio balansą žmogaus kūne, tačiau jis turi ir daugiau naudos sveikatai, įskaitant odą. Odos būklė gali labai pagerėti, jei organizmas yra aprūpintas vitaminu D. Jis naudingas tuo, kad:

 

• Sumažina uždegimą. Vitaminas D dažnai naudojamas kremuose ir ypač tinka odos ligoms, tokioms kaip psoriazė, egzema, vitiligo, gydyti. Vitaminas mažina uždegimą, palengvina simptomus;

• Saugo odą. Kai kurie tyrimai rodo, kad vitaminas D gali padėti sustabdyti odos vėžį. Taip pat jis apsaugo odą nuo žalingo aplinkos poveikio, kuris skatina priešlaikinį senėjimą;

• Normalizuoja ląstelių apykaitą. Tai neleidžia negyvos odos ląstelėms kauptis ant odos paviršiaus. Būtent todėl vitaminas D ir rekomenduojamas sergantiems psoriaze.

 

Produktus su vitaminu D galima naudoti kasdien, jei produktas yra saugus ir neturite alergijų kitiems sudėtyje esantiems ingredientams. Daugelis produktų su vitaminu D yra aliejaus pagrindu, todėl jie gali būti per sunkūs problematiškai, į spuogus linkusiai odai.

 

Kaip vartoti/naudoti vitaminą D?

Kaip minėta, vitamino D oda gali gauti tiek geriant papildus, valgant maisto produktus, kurie turi šio vitamino arba naudojant veido odos priežiūros priemones, kurios juo gausiai papildytos.

 

• Geriant papildus rekomenduojama juos vartoti su sveikų riebalų turinčiu maistui. Rekomenduojama suaugusio žmogaus paros norma yra 600 UI;

• Jei renkatės naudoti tik odos priežiūros priemones, tuomet jas naudoti reikia taip, kaip nurodyta ant pakuotės. Kai vitaminas D naudojamas priešlaikiniam senėjimui stabdyti, jį galima naudoti su kitais vitaminais bei retinoidais, kad būtų išgaunami dar geresni rezultatai. Norint naudoti gausiai vitamino D pripildytas priemones odos ligų simptomų gydymui, dėl naudojimo geriausia pasikonsultuoti su dermatologu;

• Jei visgi norite vitaminu D organizmą aprūpinti deginantis saulėje, tuomet reikėtų apsiriboti 15-20 minučių per dieną.